Jest rodzajem masażu, w którym poprzez stymulacje skóry pracujemy z układem nerwowym. Technika ta: • normuje napięcie mięśniowe • pobudza stawy poprzez stymulacje receptorów skóry • polepsza funkcjonowanie układu nerwowego • stosowanie całości lub wybranych elementów terapii poprawia integrację sensomotoryczną oraz zwiększa świadomość ciała
To systemowa terapia funkcji poznawczych dla dzieci z różnymi zaburzeniami rozwojowymi i genetycznym. Metoda Krakowska zakłada uczenie się nowych umiejętności przez naśladownictwo (powtarzanie ), współdziałanie ( rozumienie ) oraz instrukcję ( rozumienie instrukcji werbalnej i niewerbalnej ). Metodę Krakowską stosuję z powodzeniem w pracy z dziećmi przy rozwijaniu ich kompetencji komunikacyjnych, stymulacji funkcji poznawczych, korygowaniu wad wymowy lub nadrabianiu opóźnień w rozwoju mowy.
o wielowymiarowa terapia ukierunkowana na poprawę połykania u pacjentów z dysfagią w różnym wieku. Zaburzenia połykania mogą towarzyszyć chorobom jamy ustnej , gardła, przełyku i różnym chorobom neurologicznym. W postępowaniu terapeutycznym kładę nacisk na takie elementy, które mogą ułatwić lub zmienić proces połykania. Do nich należą: • Odpowiednia postawa ciała
To zróżnicowana terapia wykorzystująca rozmaite techniki pracy w celu usprawnienia nerwu twarzowego, w przypadku jego porażenia z różnych przyczyn. Terapia przeznaczona dla pacjentów w różnym wieku, którzy doznali uszkodzenia nerwu twarzowego w wyniku: • zapalenia nerwu ( np. zimno, przeciąg ) • infekcji ( np. boleriozy, sarkoidozy , półpaśćca) • ostrego zapalenia ucha (mononukleozy ) • niedokrwiennego udaru mózgu
Jest rodzajem masażu, w którym poprzez stymulacje skóry pracujemy z układem nerwowym. Technika ta: • normuje napięcie mięśniowe • pobudza stawy poprzez stymulacje receptorów skóry • polepsza funkcjonowanie układu nerwowego • stosowanie całości lub wybranych elementów terapii poprawia integrację sensomotoryczną oraz zwiększa świadomość ciała
To metody pracy, które są stosowane do wspierania komunikacji osób, mających trudności w werbalnym porozumiewaniu się . Pomagają tym osobom w wyrażeniu swoich potrzeb ,myśli opinii a nawet w nawiązywaniu relacji z innymi osobami. Metody wspomagająco-alternatywne są zazwyczaj pomocne dla osób, które mają trudności w posługiwaniu się mową czynną ( np. z powodu niesprawności aparatu mowy, zaburzeń słuchu, fonacji lub z innych przyczyn ). W takich(…)